torsdag 7 maj 2015

Cheesecake i glas

Igår firade vi att det bara är 100 dagar kvar tills flytten och det gjorde vi med en cheesecake i glas. En enkel men oj så god efterrätt!

Ingredienser (4 portioner):

2 dl vispgrädde
200 g philadelfiaost
3/4 dl strösocker
2 dl frysta bär (jag hade blåbär)
ett gäng digestivekex
Färska bär att dekorera med (om du har hemma)

Gör såhär:

1. Vispa grädden, inte allt för hårt.
2. Blanda philadelfiaost med socker och rör i detta i grädden.
3. Vispa tills du får en klumpfri kräm. 
4. Mosa sönder de frysa bären lite lätt och blanda i dem.
5. Tag fram 4 tjusiga glas, varva söndersmulade kex med cheesecakekrämen och avsluta med färska bär. 

Voilá! 

Tips! Ät efterrätten direkt eftersom bären kan safta till sig om den får stå och det blir inte så snyggt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar